Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Kasta pengar i sjön

Av pausa - 27 april 2011 15:58

Nu har jag kommit hem från en fantastiskt rolig dag;) 3 timmar på mottagningen på Uddevalla sjukhus. Sköterskan Gunilla är helt fantastisk, hon tar mig och min oro på helt rätt sätt. Men tyvärr är mitt blodvärde kasst, 101 och gränsen att få behandling går vid 100 så troligtvis kommer jag få blod nästa gång.
- Hur känner du för det?
- Ja, vad ska jag känna, huvudsaken är väl att jag blir bra.
Hoppar väl inte högt av att få ngn annans blod, men samtidigt så gör jag allt för att min behandling ska fortgå så smärtfritt som möjligt. Gunilla trodde att mitt tryck över bröstet berodde på mitt dåliga blodvärde.
Jag har varit vegetarian i 12 år och är verkligen en värdelös sådan. Men nu har jag bunkrat upp med broccoli, blutsaft och järntabletter. Hoppas det hjälper.


Då man går på cytostatika är det viktigt med bra tänder. Så jag fick ta bilen 4 mil till NÄL på em för ett besök på käkkirurgen.
- Har du mkt problem med din visdomstand? frågade sköterskan.
- Nja, jag har andra problem som är värre, tex en tappad lagning.

Efter en stund gick det upp för mig att jag var där för strul med en visdomstand som jag hade för över ett år sen. Det var därför dom kallat mig för att operera bort den. Men då jag inte har problem just nu så hoppar jag den operationen. Det blir liksom to much. 860 kronor kostade denna korta vistelse mig. Snacka om att kasta pengarna i sjön! FAN.


Jaja, mellan behandlingarna så fick jag i alla fall köpt presenter till dottern som fyller 9 år på Valborg. Jag är inte bara cancersjuk, jag är mamma med;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pausa - 4 maj 2011 21:30

Byter nu bloggplats, men häng med! http://blogg.passagen.se/alvfa/ ...

Av pausa - 4 maj 2011 17:46

Om jag försöker tänka positivt så är det faktiskt spännande att vakna varje morgon och undra vilka nya biverkningar cellgifterna ska ge mig. I morse möttes jag av biverkningen KASS MAGE. Jag ska bespara er detaljer, men jag kan säga så mkt som att ja...

Av pausa - 4 maj 2011 07:54

Allt är så skört. Alla känslor sitter liksom på utsidan som små små fjun. Det räcker med ett liten vindpust för att saker och ting ska få stora proportioner. Som i helgen när folk inte hälsade, då ramlade jag ner och blev så sorgsen. Eller när jag ti...

Av pausa - 3 maj 2011 13:19

Innan jag blev sjuk så hade jag precis bestämt mig för att satsa lite extra på jobbet. Dottern börjar bli stor och det var nu som det passade att jag la in en extra rem på jobbet. Jag har skrivit om det förr, men jag fick testa på att vara chef under...

Av pausa - 3 maj 2011 08:37

Blä, känns som jag bara gnäller men inatt har jag inte kunnat sova pga tandvärk! Antar att det är slemhinnorna som börjar ta stryk nu av behandlingen. Gårdagen var hemsk då det kändes som jag gick i gyttja. Stegen var tunga och bara att göra middag v...

Presentation


Hej! Jag är en vanlig kvinna, 41 år med tre barn och man som bor på Västkusten. Den 16 februari fick jag reda på att jag har cancer i tjocktarmen. Jag operade bort 1 meter av tjock och tunntarm, dessutom blindtarmen. 41 körtlar togs bort, men INGEN var sm

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kontakta mig


Ovido - Quiz & Flashcards