Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Heja Oldsberg

Av pausa - 29 april 2011 09:39

Såg ni debatt igår? Ingvar Oldsberg var en av gästerna. Han berättade hur han hade blivit bemött i vården när han sökte för en kula i svanskotan. Flera ggr var han inne på Sahlgrenska och opererade knölen, men ingen tog ngt cancerprov. Ingvar tröttnade och sökte annan vård. Då visade det sig att han hade cancer. Han var nu irriterad och anser att ngt måste hända i vården. Man FÅR inte bli missad när man har cancer!!!


Det var så för mig med. Jag fick tjata, söka och stå på mig så in i hel...e för att få till en coloskopi. "Vi gör det ENBART för att du är så orolig, det finns INGA som helst misstankar på att du har cancer".
Men efter mitt tjat och mitt ångestdriv lyckades jag få en akuttid till Coloskopi, och läkarna blev helt tagna på sängen då de hittade en äggstor tumör i tarmen.
"Du har lärt oss något". Såklart hade cancern upptäckts till slut, men jag tror jag tjänade flera månader på att tjata och stå på mig. Vågar inte ens tänka tanken på hur mkt tumören hade kunnat ställa till med under de månaderna.

Det är bra att offentliga människor som Olsdberg går ut och hojtar lite.


Idag blir det pyjamasparty för dottern som fyller 9 år imorgon. 10 tjejer kommer hit ikväll, och jag har fått stränga order på att uppföra mig. "Du får inte dansa, sjunga eller säga pinsamma saker". Oj, det blir tufft;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pausa - 4 maj 2011 21:30

Byter nu bloggplats, men häng med! http://blogg.passagen.se/alvfa/ ...

Av pausa - 4 maj 2011 17:46

Om jag försöker tänka positivt så är det faktiskt spännande att vakna varje morgon och undra vilka nya biverkningar cellgifterna ska ge mig. I morse möttes jag av biverkningen KASS MAGE. Jag ska bespara er detaljer, men jag kan säga så mkt som att ja...

Av pausa - 4 maj 2011 07:54

Allt är så skört. Alla känslor sitter liksom på utsidan som små små fjun. Det räcker med ett liten vindpust för att saker och ting ska få stora proportioner. Som i helgen när folk inte hälsade, då ramlade jag ner och blev så sorgsen. Eller när jag ti...

Av pausa - 3 maj 2011 13:19

Innan jag blev sjuk så hade jag precis bestämt mig för att satsa lite extra på jobbet. Dottern börjar bli stor och det var nu som det passade att jag la in en extra rem på jobbet. Jag har skrivit om det förr, men jag fick testa på att vara chef under...

Av pausa - 3 maj 2011 08:37

Blä, känns som jag bara gnäller men inatt har jag inte kunnat sova pga tandvärk! Antar att det är slemhinnorna som börjar ta stryk nu av behandlingen. Gårdagen var hemsk då det kändes som jag gick i gyttja. Stegen var tunga och bara att göra middag v...

Presentation


Hej! Jag är en vanlig kvinna, 41 år med tre barn och man som bor på Västkusten. Den 16 februari fick jag reda på att jag har cancer i tjocktarmen. Jag operade bort 1 meter av tjock och tunntarm, dessutom blindtarmen. 41 körtlar togs bort, men INGEN var sm

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kontakta mig


Ovido - Quiz & Flashcards